Benvinguts al meu bloc on us convido a formar part de les meves experiències o notícies vàries que han format part del meu dia.

3 de diciembre de 2011

Més enllà de l'assignatura



EDUCAR O INSTRUIR

"Jo només ensenyo matemàtiques i prou" diuen alguns.. [..]Nosaltres pensem que l’escola ha d’educar, perquè és una institució que no pot deixar de banda el component dels valors on està submergit qualsevol procés instructiu, procés que sempre es dóna en un marc referencial de caràcter ètic.
És necessari fer ben vius uns determinats tipus de valors, aquells que són socialment útils i que ens permeten viure i conviure millor.[..] Educar vol dir obrir portes, vol dir acompanyar i vol dir ajudar a aprendre què val la pena saber i ser. El que no vol dir mai es rentar-se les mans davant dels problemes dels altres.[..] L’escola és l'àmbit de la carícia i la tendresa .

M’agraden les matemàtiques, la biologia, la física, la química i també l’esport i n’estic segura que disfrutaria ensenyant aquestes matèries, si arriba el dia, als meus alumnes. Però per damunt de tots aquests continguts tinc ben present que existeixen uns valors humans essencials per a poder realitzar l’aprenentatge de qualsevol coneixement.
Una persona complerta és aquella que adquireix uns valors morals, culturals i socials que el faran partícep de la societat per a conviure i tractar-se amb els altres. Tan mateix, aquest ésser serà capaç de desenvolupar unes habilitats per a l’aprenentatge i el permetrà aprofundir en els coneixements impartits pel mestre. Per això faig una crítica a aquells mestres que arriben a l’aula, per exemple, per deixar anar un seguit de paraules sobre el tipus de roques que trobem a la Terra i que quan és l’hora se’n va desentenent-se del que realment ha passat a l'aula.  Hem d'estimar la professió i ser capaços d'ensenyar el que cada moment necessita.

No hay comentarios:

Publicar un comentario